۱. |
ثبت شد |
پیامی است که توسط شهروند یا اپراتور ۱۳۷ ثبت گردیده |
۲. |
مربوط به این واحد نمی باشد |
در صورتی که پیام مربوط به ستاد یا ناحیه ارسال شده نباشد |
۳. |
مربوط به این منطقه نمی باشد |
در صورتی که پیام مربوط به منطقه ارسال شده نباشد |
۴. |
دردست اقدام |
بعد از گشودن حکم کار پاکت به صورت نارنجی مشخص می شود. |
۵. |
نکراری در دست اقدام |
پیامی است که طی تماس شهروندان مختلف از یک آدرس ،در سیستم ثبت شده است.در مورد چنین پیام هایی،معمولا پیامی که در ساعت اولیه ثبت و ارسال شده است، پیگیری می شود و در جواب پیام های بعدی فقط شماره پیگیری ابتدایی در قسمت شرح بازدید نوشته می شود تا در صورت تماس شهروند با سامانه مدیریت شهری ۱۳۷ امکان پیگیری وجود داشته باشد. |
۶. |
تکراری انجام شد |
پیامی است که قبلا توسط واحد مربوطه رسیدگی شده است و شهروند اطلاعی از انجام کار ندارد |
۷. |
برابر با نظر کارشناس نیاز به اقدام نمی باشد |
در صورت عدم امکان انجام کار و یا عدم تناسب درخواست شهروند با قوانین واحد اجرایی مربوطه از این پاکت جهت پاسخگویی استفاده می شود. |
۸. |
قابل انجام |
این آیتم در صورتی که بازدید کننده موضوع پیام و نیاز به رفع مشکل را تایید کند انتخاب شده ، و مراحل کامل گزارش در فرم تایید ثبت می شود. |
۹. |
انجام شد |
پیامی است که پس از انجام کار، توسط اقدام کننده و یااعلام نظر توسط مامور بازدید به صورت مکتوب در حکم کار درج و تحویل تائید کننده شده و توسط کاربر شرح گزارش در سامانه و در کارتابل الکترونیکی ثبت می شود. |
۱۰. |
در دست اقدام یرگشت از ناظر |
پیامی که ناظر انجام آن یا صحت اطلاعات ثبت شده در خصوص مواد مصرفی ،نیروی انسانی یا عدم کیفیت انجام کار و… را نپذیرفته و پیام را مجددا به کارتابل الکترونیک تایید کننده بر گردانده است |
۱۱. |
انجام شدو تایید گردید |
در صورتی که ناظر صحت انجام پیام (صحت انجام کار،میزان مواد مصرفی و نیروی انسانی ) را تایید کند. |
۱۲. |
عدم ارتباط |
در صورتی که پیام فاقد مشخصات شهروند (تلفن ) باشد و امکان ارتباط برای کاربر بازخورد وجود نداشته باشد از این پاکت جهت پاسخگویی استفاده می شود. |
۱۳. |
تماس ناموفق |
در صورت عدم پاسخگویی شهروند به هر علت در زمان بازخورد ، از این وضعیت جهت پاسخگویی به پیام استفاده می شود. |
۱۴. |
تکراری و اطلاع رسانی شد |
در صورتی که پاسخ پیام واحد اجرایی، تکراری انجام شده و یا برابر نظر کارشناسی نیاز به اقدام نیست باشد پاسخ واحد اجرایی توسط کاربر بازخورد به اطلاع شهروند رسانده می شود |
۱۵. |
عدم رضایت |
در صورت عدم رضایت انجام کار توسط شهروند از این پاکت جهت پاسخگویی استفاده می شود. |
۱۶. |
تایید عملکرد |
در صورتی که پیگیری ویژه انجام کار توسط واحد اجرایی را تایید کند. |
۱۷. |
عدم تایید عملکرد |
در صورتی که پیگیری ویژه عدم انجام کار توسط واحد اجرایی را تایید کند. |
۱۸. |
پیگیری ویژه |
واحدی در مرکز ۱۳۷ که وظیفه بازدید میدانی راز پیام های عدم رضایت شهروند را بر عهده دارد |
۱۹. |
بازخورد |
اداره ای که وظیفه تماس با شهروند جهت بررسی رضایت شهروند را برعهده دارد |
۲۰. |
ناظر عالی |
بالاترین رده نظارتی در مناطق ،سازمان ها و شرکت ها که وظیفه رسیدگی به پیام های شهروندان را دارد |
۲۱. |
واحد عملیاتی |
واحد هایی که وظیفه اجرای پیام های شهروندان را دارند |
۲۲. |
CRM |
مخفف عبارت Customer Relationship Managementبه معنی مدیریت ارتباط با مشتری است. اصطلاح CRM با مفهوم امروزی آن از دهه ۱۹۹۰ پدید آمد و در قالب یک راهبرد کسب و کار به منظور انتخاب و مدیریت ارزشمندترین ارتباطات با مشتریان تدوین شد . مدیریت ارتباط با مشتری به سازمان کمک میکند به شیوه ای سازمان یافته ارتباط با مشتریانش را مدیریت کند .
|
۲۳. |
مامور بازدید |
مامور بازدید شخصی است که نسبت به صحت یا عدم صحت موضوع ثبت شده اظهار نظر می کند . |
استفاده از سامانه ۱۳۷ در حوزه مدیریتی دارای برکات و فواید ویژه ای خصوصا در حوزه مدیریت شهری است که از جمله به ایجاد مرکز هدایت و کنترل، ساماندهی فوریت های خدمات شهری، شناخت مسایل و مشکلات مبتلا به مردم و برقراری پل ارتباطی بین شهرداری و شهروندان را می توان نام برد.